Spårarmöten på distans

16 november, 2020 av Thomas Bruno

Spårarscouterna ställer om – anpassar till nya Covid-direktiv

Med hänsyn taget till att Regeringen idag aviserat att man avser ytterligare skärpa reglerna kring allmän sammankomst och offentlig tillställning i ljuset av den ökade smittspridningen av Covid-19 har spårarscouterna ställt om sin verksamhet under veckorna 47 och 48. De planerade mötena kommer inte hållas som träffar på scoutgården. Istället får scouterna hem aktiviteter att göra på egen hand.

Tisdag 17 november:

Ljusspår!

Bifogat finns lappar som kan användas på lite olika sätt.

• Titta tillsammans på vid datorn, fundera över vad de olika citaten kan handla om. Vilket tyckte ni bäst om?
  • Skriv ut lapparna och sätt upp dem på olika ställen inomhus. Låt scouten leta upp dem. Prata om något citat som scouten fastnade för och vad det kan betyda.
  • (Det som vi skulle gjort på mötet; lite mer krävande:) lägg ut lapparna utomhus med en ljuslykta vid varje. Gå från ljuspunkt till ljuspunkt, läs och fundera. En mysig och lugn runda som avslutas med reflektion kring om det var något citat som ni fastnade för och vad det kan betyda.

Ladda ner lapparna här:

Ljusspår ht 2020

Tisdag 24 november:

Morse!

Instruktioner för mötet kommer någon dag innan mötesdagen – både här och via mejl.