20220507_105521

Välkommen till Spårarna!

Här finner du äventyr för dig som är 8-9 år gammal (går i årskurs 2-3).

Spårare 8–9 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. När man går i 2:an och 3:an är man spårarscout. Här lär vi oss alla grunder för att när vi blir äldre kunna göra de riktigt häftiga sakerna.

Terminsstart:

Terminen har startat

Praktisk info

På mötena kommer vi alltid att vara ute åtminstone delar av mötet, så det är viktigt att man är klädd efter väder. Dessutom rekommenderar vi oömma kläder för att scouterna bekvämt ska kunna delta i aktiviteter och lekar – och det finns alltid en risk (eller chans…) att de är smutsiga och luktar rök när de kommer hem. Meddela om scouten inte kan komma på ett möte, så att vi vet.

Mötesdagar

Vi kommer även i vår ha två avdelningar, med huvudsakliga mötesdagar tisdagar respektive torsdagar (varannan vecka ungefär). Vissa aktiviteter, såsom läger, kommer vi ha gemensamt med båda avdelningarna. Det förekommer även kårgemensamma aktiviteter med de äldre scouterna. Av terminsprogrammet framgår hur detta är upplagt. Vissa aktiviteter vill vi ha in anmälningar till och det framgår också av terminsprogrammet. Lapp med info om dessa aktiviteter delas ut på möte när det börjar närma sig alternativt skickas ut på mail, och finns sedan att ladda ner på hemsidan.

Under vårterminen kommer vi hålla på bland annat med intressemärkena Sortera och återvinn (ett lämpligt fokus inför kårens stora loppmarknad i juni!) och Tända (första eld-kunskapsmärket).

Terminsprogram

Terminsprogrammet finns att ladda ner här nedan.

Spårarnas kalender