Vissa scoutaktiviteter kräver en del friluftsutrustning som kanske inte alla har hemma. Viss utrustning vill man kanske inte heller köpa nytt när man inte vet vad som passar en eller vilka behov man faktiskt har. Veberöds scoutkår har därför viss utrustning att låna ut till medlemmar i scoutkåren i samband med scoutaktiviteter.

• 8 st sovsäckar:
    • 4 st tre-säsongssäckar i fullstorlek
    • 3 st tre-säsongssäckar i barnstorlek (upp till 150 cm)
    • 1 st tunnare sovsäck
  • 3 st ryggsäckar i juniorstorlek (xx liter)
  • 5 st liggunderlag

Skötsel av låneutrutsningen

Sovsäckar:

• Vid användning av sovsäck ska innerlakan (ex. påslakan) användas.
  • Efter användning öppnas sovsäcken och hängs upp för att vädras.
  • Eventuella mindre fläckas torkas bort med en fuktig trasa.
  • Sovsäcken ska INTE tvättas.

Ryggsäckar:

• Prova ryggsäcken och justera remmar så att den passar scouten. Be avdelningsledare om hjälp om du är osäker.
  • Innan återlämning skakas ryggsäcken ur och placeras luftigt för att eventuell fukt ska torka.
  • Om behov finns kan ryggsäcken torkas med en fuktig trasa.

Att låna utrustning

Lån av utrustning kan ske direkt hos Hanna, alternativt via avdelningsledare. Avdelningsledare har då ansvar för att informera låntagaren om skötsel av utrustningen. För att låna utrustning, kontakta Hanna Wernbro hanna@veberodscout.se eller 0739-900123

Den som lånar utrustning ansvarar för att lånade saker återlämnas hela och rena i enlighet med skötselråden ovan.