Arbeta på Veberödsbadet

18 februari, 2024 av Thomas Bruno

Veberöds friluftsbad söker personal inför sommarsäsongen 2024!

Tycker du att det ser glassigt ut att sitta på bänken, sola och kolla lite på badgästerna?
Då är detta INTE rätt jobb för dig – sommarjobbet som badvärd innebär mycket mer än så!

Liksom många år förut kommer Veberöds Scoutkår att driva Veberöds friluftsbad sommarsäsongen 2024. Vi strävar efter att anställa personer med en stark ansvarskänsla och med ett utpräglat sinne för service och kvalitet.

Att arbeta som badvärd är roligt och utvecklande och du får god träning i din förmåga att leda och ta ansvar. I din kontakt med både barn och vuxna använder du din kommunikationsförmåga och ger badgästerna ett personligt och professionellt bemötande. Vi strävar efter att ge våra gäster den bästa helhetsupplevelsen och vi vill också att du är en lagspelare som har förståelse för alla arbetskamraters lika värde oavsett ålder och roll.

Arbetsbeskrivning

Som badvärd ser du till att våra besökare känner sig välkomna och får en trygg och säker vistelse på friluftsbadet. Detta inkluderar att se till att regler följs av alla på området. Våra besökares säkerhet i vattnet och på anläggningen är vår första prioritet. Arbetet är omväxlande och en dag på jobbet innebär både badbevakning, lokalvård av badanläggningen och att ge service åt våra badgäster i bad, entré och kiosk.

Vi arbetar i team och kommer tillsammans att fördela arbetsuppgifterna utifrån ålder och lämplighet. Därför är det viktigt att du trivs med att jobba i grupp och kan ta eget ansvar samt att du klarar av tempoväxlingar. Ibland är det mycket att göra och andra gånger kan det vara ganska lugnt, och då behövs ett eget driv så att man får gjort sådant som inte hinns med på stressiga dagar. Varje dag finns det rutiner och scheman att följa, och alla som jobbar på badet måste förstå att detta är viktigt för att vi ska kunna erbjuda den bästa upplevelsen till våra gäster.

Vi söker dig

Vi söker i första hand dig som har fyllt 18 år och klarar våra arbetstester för badvärdar. Meriterande är om du är utbildad pool-livräddare eller har erfarenhet från arbete på badanläggning. Arbetsledaransvar ingår i rollen, när man har fyllt 18. Endast 18-åringar kan arbeta med badbevakning med anledning av de ansvarsregler som gäller.

Vi söker även ungdomar 16-17 år (du ska minst fylla 16 under 2024). Arbetsuppgifterna är i huvudsak att bemanna entré och kiosk samt städning av anläggningen. Meriterande är om du har kassavana och erfarenhet av städning samt är aktiv som ungdomsledare i någon av byns föreningar/verksamheter eller annat som visar på att du är van att ta ansvar och initiativ.

Båda tjänsterna kräver att du har ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister – arbete med barn och unga. Du beställer det här:

Intresserad?

Välkommen att skicka CV och personligt brev till Emma Axklo på emma.a@veberodscout.se senast den 3. mars 2024.

Meddela i din ansökan om det är någon av följande perioder som du INTE kan arbeta:

1. Vecka 24 – 27
  2. Vecka 28 – 30
  3. Vecka 31 – 33

OBS! Vecka 22-24 samt vecka 34-35 bör du kunna arbeta 1–2 pass i veckan (vardagar efter kl 15) samt någon helg.

Urval

Kort efter att ansökningstiden löpt ut meddelar vi dig om du har gått vidare i processen och därefter kommer vi att genomföra intervjuer och arbetstest som bland annat innebär livräddning på ca 3,5 meters djup. Under våren kommer det genomföras obligatoriska utbildningspass på bl.a Högevallsbadet.

Har du frågor om tjänsterna är du välkommen att höra av dig till Mette Martinsen på 0735032141

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi ser fram emot din ansökan!