Sommarjobb på badet

9 februari, 2023 av Thomas Bruno

Sommarjobba på badet!

Tycker du det ser glassigt ut att sitta på bänken, sola och kolla lite på badgästerna? Då är detta inte rätt jobb för dig – för sommarjobbet som badvärd innebär mycket mer än så!

Sommaren närmar sig och snart är det dags för en ny säsong på Veberödsbadet. Precis som under många tidigare år kommer Veberöd Scoutkår driva badet och för att kunna göra det på bästa sätt behövs serviceinriktade och ansvarstagande ungdomar som kan ta ansvar för städning av lokalerna, arbeta i kiosken och ha översikt över badgästerna.

Arbetsuppgifter

• Du ser bl.a. till att regler följs av alla på området och är behjälplig vid märkestagning.
  • Städning av omklädningsrum och toaletter samt att se till att det är rent och snyggt i bassängen och på området.
  • Försäljning i kiosken, ta inträde, fylla på nya varor och även ta del i ansvaret kring beställningar, så att varor inte tar slut.

Vi arbetar i team och kommer tillsammans att fördela arbetsuppgifterna utifrån ålder och lämplighet. Därför är det viktigt att du trivs med att jobba i grupp och kan ta eget ansvar samt att du klarar av tempoväxlingar. Ibland är det mycket att göra och andra gånger kan det vara ganska lugnt, och då behövs ett eget driv så att man får gjort sådan som inte hinns med på stressiga dagar. Varje dag finns det rutiner och scheman att följa, och alla som jobbar på badet måste förstå att detta är viktigt för att vi ska kunna erbjuda den bästa upplevelsen till våra gäster.

Kvalifikationer mm

• Du fyller minimum 16 år under 2023.
  • Du har känsla för siffror och fixar enklare huvudräkning. Även om allt slås in i kassan måste man ha en känsla för om något blir fel.
  • Du kan läsa och förstå instruktioner så att du kan att lära dig att göra upp kassorna.
  • Du klarar märket Silverbojen. Tillfälle för att avlägga provet ges i samband med en av våra träffar.
  • Det är viktigt att du kan hantera när det är mycket att göra och om en situation blir jobbig, tex måste du våga säga ifrån till badgäster som inte följer reglerna.
  • Du måste vara serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta med dina kollegor, så att alla arbetsuppgifter utföras och fördelas på ett bra sätt inom teamet.
  • Du förväntas ta del av (samt svara på) den information vi skickar ut under säsongen genom vår Facebook-grupp. Det kan tex gälla något som hänt, en ny rutin, att någon blivit sjuk och ersättare behövs mm.

Det är meriterande om du har erfarenhet av städning och göra upp kassa samt är aktiv som ungdomsledare i någon av byns föreningar/verksamheter eller annat som visar på att du är van att ta ansvar och initiativ.

Övrigt

Vi kommer att ha tre obligatoriska träffar i maj där vi har sjukvårdsutbildning, introduktionsutbildning samt städning av badet inför öppning. Badet är i år öppet från 27 maj till 27 augusti.  De första 2 veckorna och de sista 2 är det enbart från kl. 15 på vardagar.

OBS!
Vi har haft svårt att fylla passen i de 2 första och 2 sista veckorna och ställer därför som krav att du kan ta minst ett pass (ca kl 15-20) i de två första och 2 sista veckorna.

Intresserad?

Skicka då ansökan med personligt brev till Mette via mette@veberodscout.se senast den 28 februari.

I ansökan vill vi att du anger:

• Namn, personnummer, adress, telefonnummer samt e-postadress.
  • Eventuella meriter som ungdomsledare eller arbetslivserfarenhet.
  • Eventuella referenser.
  • Vilka veckor du kan tänka dig att jobba under sommaren.

Även om du inte har tidigare erfarenhet, så tveka inte att söka om du känner att du är rätt person för jobbet.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till:

Mette Martinsen
mette@veberodscout.se