Scoutstart 2022

27 juli, 2022 av Thomas Bruno

Den 31 augusti klockan 18:30 är det Scoutstart för hela Veberöds scoutkår.

Vi träffas på Scoutgården och gör aktiviteter tillsammans, får information om terminen som kommer och scoutkårens verksamhet under året. Här får ni som scouter och föräldrar möjlighet att träffa både scouter och ledare från både den egna avdelningen och övriga verksamheten. Vi passar också på att uppdatera uppgifter i medlemsregistret.

Vi börjar med en gemensam inledning med lite information om vad som kommer hända under kvällen. Därefter gör scouterna aktiviteter medan närvarande föräldrar ges möjlighet att uppdatera information i medlemsregister och prata mer med ledarna. Vi avslutar med en gemensam samling och avslutning.

Ny på scouterna?

Är du född 2014 är det här första tillfället för dig att träffa ledarna och övriga scouter på Spårarna.

Vill du börja på scouterna?

Gå då till vårt anmälningsformulär och fyll i din anmälan till scouterna.