Hjälp oss driva badet

1 februari, 2024 av Thomas Bruno

Bli en hjälte för alla badsugna – hjälp oss att driva Veberödsbadet!

Sedan 1990-talet driver Veberöds scoutkår friluftsbadet i Veberöd genom ett samarbetsavtal med Lunds kommun. Vi har en ideell arbetsgrupp som organiserar och leder verksamheten och säsongsanställda ungdomar som arbetar på badet. Vi söker nu ett par ytterligare krafter till att leda arbetet på badet.

Scouterna har som målsättning att göra unga redo för livet. En viktig del i att bli redo för livet är att få ett första jobb och då helst ett jobb som innebär en värdefull erfarenhet och merit senare i arbetslivet. Genom att driva friluftsbadet i Veberöd ger vi ungdomar i Veberöd en möjlighet att få ett sommarjobb där de får möjlighet att ta bära ett reellt ansvar för driften av friluftsbadet, tränas i många olika moment som ofta är meriterande i andra sammanhang, som kassahantering, beställningar, städning och kundkontakter.

Vi söker nu dels en ideell arbetsledare, dels en ideell ekonom till sommarens drift av badet.

Arbetsledare

Som ideell arbetsledare ingår du i en grupp på tre-fyra personer som hjälps åt att planera och leda verksamheten på badet. I uppdraget ingår bland annat att:

• Rekrytering och schemaläggning
  • Personalfrågor
  • Förberedande inköp av kiosk samt arbetsmaterial
  • Se till att utbildning genomförs (måste ej hålla själv)
  • Löpande dialog med kommunen
  • Handledning av personal

(Dessa uppgifter fördelas inom gruppen)

Ekonom

Som ekonom för badet ansvarar du för:

• Bokföring
  • Lönehantering och utbetalning
  • Stöd till personal i kassaredovisning

Mer information?

Tycker du att detta låter intressant eller vill veta mer?
Kontakta då Hanna Wernbro (hanna@veberodscout.se, 079 – 990 0123).