Onsdag den 24 mars kl. 19.00 håller scoutkåren årsmöte. Alla medlemmar är välkomna att delta på årsmötet för att fatta beslut om scoutkårens verksamhet.

Årsmötet är scoutkårens högsta beslutande instans. Här granskar vi styrelsens arbete under det gångna året, fattar viktiga beslut för scoutkårens verksamhet, fastställer medlemsavgifter och väljer styrelse och en del funktionärer för kommande år. Alla medlemmar i scoutkåren äger rätt att komma som ombud på årsmötet. Alla medlemmar har rätt att närvara, yttra sig, lägga förslag och utöva rösträtt.

Då Covid-pandemin gör att vi inte kan träffas på scoutgården och hålla årsmötet där kommer vi hålla mötet på distans, via Teams.

Anslut till årsmötet såhär

Via dator med Teams-klient installerad:

1. Klicka på länken till mötet i kallelsen eller här nedanför
  2. Ställ in dina ljud- och videoenheter.
    Du får gärna ha video tillgänglig när du vill säga något men ha den avstängd i övrigt för att spara på bandbredd.
  3. Klicka på Anslut

Via dator utan Teams-klient:

1. Öppna denna sida i Microsoft Edge
  2. Klicka på länken nedan
  3. Välj alternativet att ansluta till mötet via webbläsaren
  4. Ge webbläsaren tillåtelse att använda din mikrofon och kamera
  5. Klicka på Anslut

Via mobiltelefon eller surfplatta med Android eller iOS:

1. Installera Teams-klienten genom att klicka här
  2. Anslut till mötet genom att klicka på länken nedan
  3. Ställ in dina ljud- och videoenheter
  4. Klicka på Anslut

Länk till mötet:

Anslut till mötet genom att klicka på bilden nedan:

Årsmöteshandlingar

Nedan presenteras handlingarna inför årsmötet.