Stort intresse för scouting

5 september, 2021 av Thomas Bruno

Det är många som vill bli scouter i Veberöd!

Det är med stor glädje vi kunnat konstatera att det är så många som vill bli scouter i Veberöds scoutkår att det är trångt på avdelningarna. På Spårarscouterna är det nu bara möjligt att ta in två scouter till och Upptäckarscouterna har också nästan fyllt avdelningen.

Vi vill naturligtivs kunna erbjuda alla barn och ungdomar som vill bli scouter plats i vår verksamhet och gör allt vi kan för att få utrymme att ta in fler scouter. Vill Du hjälpa till? Vi tar gärna emot fler ledare som kan hjälpa oss att driva verksamheten framåt. Vi ser till att Du hamnar i ett bra ledargäng, får utbildning och hjälp att komma in i ledarrollen. Du behöver inte varit scout tidigare – bara tycka det är roligt att skapa en meningsfull och utvecklande fritid för barn och unga.