Sommarjobba på badet sommaren 2022

7 februari, 2022 av Thomas Bruno

Sommaren närmar sig och snart är det dags för en ny säsong på Veberödsbadet. Precis som under många tidigare år kommer Veberöds scoutkår driva badet och för att kunna göra det på bästa sätt behövs serviceinriktade ungdomar som kan arbeta i kiosken och som badvärdar.

Arbetsuppgifter

• Som badvärd ser du bl.a. till att regler följs av alla på området och är behjälplig vid märkestagning.
• Städning av omklädningsrum och toaletter samt att se till att det är rent och snyggt i bassängen och på området.
• Försäljning i kiosken, ta inträde, fylla på nya varor och beställa vid behov.
Vi arbetar i team och kommer tillsammans att fördela arbetsuppgifterna utifrån ålder och lämplighet. Därför är det viktigt att du trivs med att jobba i grupp och kan ta eget ansvar samt att du klarar av tempoväxlingar. Ibland är det mycket att göra och andra gånger kan det vara ganska lugnt, och då får man ha lite driv så att man får gjort sådan som annars inte hinns med.

Kvalifikationer

• Du fyller 16 år under 2022 eller är äldre.
• Du måste vara duktig på huvudräkning och klara av att lära dig kassasystemet.
• Du måste klara märket Silverbojen, vilket ska visas vid uppstart.
• Det är viktigt att du kan hantera stress och vågar säga ifrån till badgäster som inte följer reglerna.
• Du måste vara serviceinriktad och ha lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Det är meriterande om du är aktiv som ungdomsledare i någon av byns föreningar/verksamheter.

Övrigt

Vi kommer att ha tre obligatoriska träffar i maj där vi har sjukvårdsutbildning, introduktionsutbildning samt städning av badet inför öppning. Badet är i år öppet från 28:e maj till 28:e augusti. De första 2 veckorna och de sista 2 är det enbart från kl. 15 på vardagar.

Intresserad?

Skicka då en ansökan till oss. I den bifogade filen finns kontaktuppgifter och information om hur du ansöker och vad ansökan ska innehålla.

Sommarjobb Badet 2022 annonsen