Kärleksfullt höstläger

3 oktober, 2021 av Thomas Bruno

Höstläger – med kärlekstema. Låter det inte som en mycket spännande kombination?

Förra helgen arrangerade Höstläger för alla våra avdelningar och för scouter i de yngre åldrarna innebar det att föräldrar och ibland även syskon fick möjlighet att följa med. Totalt samlade vi nästan 90 scouter familjemedlemmar, ledare och funktionärer under en hösthelg med perfekt lägerväder.

Lite intryck från helgen

Från ett par scouter:

Det här var mitt bästa läger någonsin! (Och mitt första…)

Jag vill åka på läger igen!

Från ledare kom dessa kommentarer:

Underbart att bo i mjuka, tysta, vindskyddade skogen – bästa lägerplatsen! Fint med barn som leker i den fantasieggande miljön och föräldrar som vilar på liggunderlag med blicken mot skyn (eller blundar).

Det här lägret visar på scoutmetodens styrka – patrullerna, friluftslivet, learning by doing, symboliskt ramverk… Heja scouting!

Att äntligen vara på läger ”som vanligt” och se att kåren har växt, gav inspiration till att blicka framåt mot kårläger och jamboree med ett större antal deltagare än vi varit vana på många år. Jag hoppas vi gemensamt kan se över vårt material och se till att vi är redo!

Lite bilder från lägret: