Har ni något gammalt eller nytt, prima eller med skavanker som ni tänkt göra er av med i vårstädningen? Spara det då till att Veberöds scoutkår har loppmarknad. Vi tar emot det mesta med stor glädje och tacksamhet!

Vart går intäkterna?

Med hjälp av förtjänsten från loppisen sänker vi kostnaderna för vår verksamhet. Vi kan hålla en låg medlemsavgift, ta ut låga lägeravgifter och ge subventioner till scouter som annars inte skulle ha råd att delta.
Vi ger barn och ungdomar möjlighet att uppleva äventyr och växa som personer.

Snart kommer vi!

Insamlingen kommer att ske den 20-23 maj 2024.

Preliminär insamlingsplan:

20 maj: Fågelbyn, Bengtsbo, Gamla byn, Solgläntan och Raggeborg

21 maj: Idalaskogen och Trulsbo

22 maj: Söder om Norra Järnvägsgatan/norr om Sjöbovägen, Klowsholm, Mäster Knuts,
Idalagård, Idalafältet och Linneapark

23 maj: Tegelbruksområdet, Annelund, Lökadal, Ympningsvägen och Planteringsvägen

Dörröd, Silvåkra och Vomb

I dessa områden hämtar vi efter telefonöverenskommelse med Dig som har loppor att skänka.

Om du bor utanför Veberödsområdet eller missat området du bor i – kontakta oss efter den 14 maj på telefon 073-5567956 så kommer vi och hämtar.

Lämna själv

Du kan själv komma och lämna i vår tillfälliga depå på Norra Järnvägsgatan mellan klockan 18 och 22 den 20 – 23 maj.

VI TAR HAND OM:

• Kläder
  • Skor
  • Armaturer
  • Möbler och mattor
  • Porslin, husgeråd och prydnadssaker
  • Böcker och tavlor
  • Handarbeten
  • Verktyg och redskap,
  • Leksaker
  • Barnvagnar

Listan kan egentligen göras hur lång som helst. Festliga och udda prylar är särskilt välkomna. Missa inte tillfället att ge Veberöds Scoutkår ett välkommet bidrag.

VI TAR INTE EMOT

Varor som klassas som miljöfarligt avfall såsom:

• Kylar och frysar
  • Tvättmaskiner och torktumlare
  • Spisar
  • Batterier
  • Däck
  • Kemikalier och färg.

Vi tar inte heller emot

• Stoppade möbler
  • Datorskärmar och ”tjock-TV”

Detta på grund av att det inte finns någon efterfrågan av dessa varor och vi tvingas bära kostnader för att göra oss av med sådant efter loppisen.