WP_20160603_025

Kom med i vårt härliga funktionärsgäng!

Nu är det åter dags för vår stora loppmarknad som i år går av stapeln 8 – 9 juni.

Som vanligt är vi i stort behov av Er hjälp under loppmarknaden. Vi är helt beroende av vår fina loppmarknad för att kunna bedriva scouting i Veberöd på det sätt som vi har gjort i många år. Loppmarknaden är känd i hela Skåne som en stor och väldigt välsorterad loppis. Detta har vi endast kunnat åstadkomma med hjälp från alla Er som ställer upp år efter år.

Ställ upp som loppisfunktionär!

Vi hoppas att Ni som har ställt upp tidigare år även i år vill hjälpa till med loppmarknaden.  Alla Ni föräldrar som tidigare inte varit med är mer än välkomna. Vi behöver vara så många som möjligt för att göra vår loppis ännu bättre. Ju fler vi är  desto enklare och roligare blir det.  Alla som tidigare har hjälpt till kan säkert skriva under på att vi har väldigt roligt när vi jobbar med loppisen.

Vi kommer att kontakta er under våren, men om ni redan nu vet vad ni vill hjälpa till med så blir vi glada om ni kontaktar oss. Det räcker med ett kort mail eller slå en signal till Pernilla Bruno. Maila till pernilla@veberodscout.se.

Loppisens olika stånd

Våra olika försäljningsstånd är:

• möbler
  • el
  • prydnader
  • husgeråd
  • hem och fritid
  • böcker och tavlor
  • leksaker
  • skor och väskor
  • dukar och gardiner
  • herrkläder
  • damkläder
  • barnkläder
  • mattor och dynor, m.fl.

20-23 maj (insamling)

3 – 6 juni (uppbyggnad)

7  juni (utkörning av loppisprylar till området)

8-9 juni (loppmarknad)