Villkor för almaförsäljning

Dessa villkor gäller för den som säljer almanackor genom Veberöds Scoutkår hösten 2015.

Scout under 18 år skall ha målsmans medgivande för försäljning av almanackor.

Uthämtning av almanackor sker hos kårens Almanacksombud.

Den scout som säljer almanackor ansvarar för försäljning och redovisning av de almanackor scouten hämtat ut.

För varje almanacka scouten säljer skall 75 kronor inbetalas till scoutkåren.
Scoutkåren rekommenderar ett försäljningspris på 100 kr. Det står dock scouten fritt att sälja almanackan till ett annat pris enligt överenskommelse med köpande kund. Dock förändrar inte den friheten det belopp som skall betalas till scoutkåren.

Almanackor som scouten inte lyckas sälja kan returneras till scoutkåren genom att de återlämnas till Almanacksombudet (se nedan) senast tisdag 24 november. Den kvällen går det att återlämna dem på scoutgården.

Almanackor som återlämnas ska vara i nyskick så att vi kan sälja dem via annan scout eller på skyltsöndagen.

För almanackor som inte återlämnats skall betalning enligt ovan erläggas till scoutkåren.

Betalning för almanackor

Betalar gör du till kårens bankgiro 737-5041 och markerar inbetalningen med Alma15 följt av födelsedatum och namnförkortning.

Ex: ”Alma16 770414 ThoBru”

• Pengarna ska vara inbetalda senast den 5 december

Det är viktigt att vi får in pengarna i tid eftersom vi ska betala Scouterna för Almanackorna.