Här samlar vi lite olika allmänt hållen information för dig som är scout eller förälder till en scout i Veberöds scoutkår.

Scoutdräkten

Inom scouterna har vi en gemensam klädsel i form av scoutdräkten. Scoutdräkten hjälper oss skapa en gemensam identitet som scouter, den är tänkt att vara både snygg och praktisk och den fyller flera andra funktioner i vår verksamhet. Scoutdräkten ser olika ut i olika länder men fyller i stort sett samma funktioner över hela jorden. Gemensamt för alla scouter – oavsett vilket land man är scout i – är att vi bär den trekantiga halsduken med snibb.

I menyn till vänster hittar du en sida om mer information om scoutdräkten och scouternas märken. Där finns också information om var man kan köpa scoutdräktsplagg.