Snyggningsdag

Kåren
8 oktober, 2016 av admin

Ett gäng med scouter, ledare och funktionärer har idag hjälpts åt på scoutgården med diverse olika fixarprojekt. Portalen blev tvättad och den gamla KFUK-KFUM-scoutloggan nerplockad (eftersom vi inte längre är medlem i KFUK-KFUM). Trädgården blev räfsad och lägerbålsringen tillsnyggad. Vårt nya vindskydd blev oljat inuti och laserat utanpå så nu är det bara ett lager lasyr till och täckning av taket kvar innan det är helt färdigt! Huset blev också höstfixat med rensning av hängrännor och tak, byte av trasiga takpannor, lite lagning av panel med mera. Några fönster hann vi också med att putsa. Staketet där soptunnan tidigare stod är nu borta och en ny (förhoppningsvis tät) brevlåda är på plats. En ny brandsläckare är på plats och en elkontakt i köket är fixad. Vår garageportar som bröts upp vid inbrott i fjol, är nu rejält tillbommad inifrån. Tack till alla som deltog!

IMG_2513 IMG_2514 IMG_2517 IMG_2518 IMG_2519 IMG_2521