Scouternas Almanacka

alma2015

Om almanackan

Scouternas almanacka kommer från KFUK:s flickscoutförbund och har bidragit till att finansiera scouting i över 75 år. Överskottet från försäljningen delas mellan scouten som säljer, scoutkåren, Scouterna och KFUM Sverige.

Att sälja almanackan

Ett effektivt sätt att sälja almanackor är att ta med några almanackor och en beställningslista och knacka dörr. Om någon vill köpa många almanackor eller inte har kontanter hemma så kan de skriva upp sig på din beställningslista. Du får sedan gå tillbaka till de som beställt och sälja almanackorna.

Ett annat bra tips är att åka till något köpcentrum tillsammans med några andra scouter en lördag och sälja till folk som är ute och shoppar. Tänk dock på att vissa köpcentrum kräver att man ber om tillstånd först.

ScouternasAlmanacka_logga_2015

Villkor  i kortform

  • Du säljer almanackan för 100 kr styck
  • Du ska betala 75 kronor per almanacka till scoutkåren
  • Resterande del, 25 kronor, behåller du själv

Hämta almanackor

tisdag den 7 november kan du hämta almanackor på scoutgården mellan klockan

19:45 och 20:15. Efter det kan du kontakta Pernilla Bruno (0706701447) för att hämta fler almanackor hemma hos henne.

Villkor för almaförsäljning

Dessa villkor gäller för den som säljer almanackor genom Veberöds Scoutkår hösten 2017.

Scout under 18 år ska ha målsmans medgivande för försäljning av almanackor.

Uthämtning av almanackor sker hos kårens Almanacksombud.

Den scout som säljer almanackor ansvarar för försäljning och redovisning av de almanackor scouten hämtat ut.

För varje almanacka scouten säljer ska 75 kronor inbetalas till scoutkåren.
Scoutkåren rekommenderar ett försäljningspris på 100 kr. Det står dock scouten fritt att sälja almanackan till ett annat pris enligt överenskommelse med köpande kund. Dock förändrar inte den friheten det belopp som ska betalas till scoutkåren.

Almanackor som scouten inte lyckas sälja kan returneras till scoutkåren genom att de återlämnas till Almanacksombudet senast tisdag den 21 november. Den kvällen går det att återlämna dem på scoutgården mellan 19:45 och 20:15.

Almanackor som återlämnas ska vara i nyskick så att vi kan sälja dem via annan scout eller på skyltsöndagen.

För almanackor som inte återlämnats den 21 november ska betalning enligt ovan erläggas till scoutkåren.

Almanacksombud

Pernilla Bruno
0706701447
Dörrödsvägen 36, Veberöd

Betalning för almanackor

Betalar gör du till kårens bankgiro 737-5041 och markerar inbetalningen med Alma17 följt av födelsedatum och namnförkortning.

Ex: ”Alma17 770414 ThoBru”

  • Pengarna ska vara inbetalda senast den 5 december

Det är viktigt att vi får in pengarna i tid eftersom vi ska betala Scouterna för Almanackorna.

Pernilla Bruno

Kårordförande
E-post: pernilla@veberodscout.se
Mobil:
070-6701447

Kårordförande